W trakcie uprawiania sportów lepiej spożywać wodę mineralizowaną czy też izotoniki?

Zwykły wpis

Uprawianie sportów zarówno na stricte zawodowym jak również i amatorskim poziomie wymaga dużego dostarczania nam płynów. Konieczne jest to przede wszystkim w przypadku dyscyplin wytrzymałościowych. Kolarstwo, bieganie długodystansowe to przykłady, które trzeba tu przytoczyć w głównej kolejności. Osoby, które dopiero co zaczynają swoją historie ze sportem często stawiają kluczowe pytanie – czy też korzystniej podczas treningu pić wodę, czy też zdecydować się na izotoniki? Nie ma na to jednaj jedynej odpowiedzi. Wszystko jest zależne od tego, z jakim rodzajem treningu będziemy mieli do czynienia. Jeżeli mowa jest o wysiłku na poziomie dość umiarkowanym czy bardzo intensywnym, to napoje izotoniczne okażą się dla nas najważniejszym wyborem. Jeżeli ćwiczenia trwają nieprzerwanie około godzi
nę – izotoniki znakomicie wywiążą się ze swych zadań. Tego typu napój ma wówczas zadanie nawodnić w wystarczający sposób nasze komórki. Znamiennym elementem jest też to, aby efektywnie za jego przyczyną wyrównać stracone elektrolity oraz węglowodany. Plan treningowy stad też będzie znacznie bardziej skuteczny, regeneracja będzie przebiegać zdecydowanie szybciej. Porównując wodę do izotoników, to ten drugi wybór wypadnie znacznie lepiej. Wszystko dlatego, że mają one parametry wyjątkowo zbliżone do krwi człowieka. Posiadają zbliżoną zawartość wody a także zawierają podobne substancje odżywcze. Oznacza to, że lepiej przyswajane są przez organizm człowieka.

Mimo tego, iż napoje izotoniczne wydają się być bardzo skuteczną formą suplementacji, z całą pewnością picie wody w okresie wysiłku nie może absolutnie zagrozić nam. W przypadku, gdy odchudzamy się picie wody mineralnej w większych dozach jest zdecydowanie wskazane. Eksperci rekomendują picie do kilku litrów w trakcie dnia, albowiem to umożliwia zachować nasz metabolizm jak i poziom nawodnienia organizmu na optymalnym poziomie. Jej czynny udział jest fundamentalny w przemianie materii. Trzeba nie zapominać, iż za jej przyczyną dochodzi do transportu składników odżywczych w naszym ciele.

Możliwość komentowania jest wyłączona.